mandag den 20. januar 2014

Mine elskede sukkulenter!

Jeg er en sucker for sukkulenter, sådan er det bare... :O)

Hoya kerrii
 
 
Ikke bare er de nemme at holde, de er også flotte at se på.
De fleste sukkulenter er fra Afrika og Sydamerika og tåler ret høje temperature og derfor kan de også kun overleve som stueplanter herhjemme. De fleste kan klare vores varme tørre luft fra radiatorer om vinteren og være udenfor når temperaturen er over 10-12 grader.
De skal helst tørre ud mellem vandingerne - som skal være sparsom og så skal de have lidt gødning ved hver 4. vanding.
 
Her er et lille udpluk af nogle af mine darlings :o)


Echeveria
 
Haworthia
 
Kender ikke navnet på denne... gør du?
 

Crassulla
 
Kender ikke navnet... men tror at det er en Echeveria art. Ved du bedre?
 
Crassula falcata ariocarpus
 
Paradistræ/Crassula
Det her eksemplar, er de sørgelige rester jeg har reddet fra en gammel smuk plante/træ jeg har haft siden jeg var 13 år. Jeg glemte desværre at tage den ind og en enkelt nat i en uisoleret udestue i frostvejr sidste vinter kunne den altså ikke tåle... så meget øv!
 
Sansevieria

Jeg ved at Sukkulenter kan dele vandene... hvordan har du det med Sukkulenter?

Smil, det klæder dig
Kh Jannie

 







2 kommentarer:

  1. Hvor er de smukke! Jeg holder også meget af sukkulenter, men har desværre ikke meget held med at holde dem i live - vander dem måske for meget.

    SvarSlet

Klik her for at lægge en kommentar :o)